Podrobný obsah jednotlivých modulů

a

knihovny vzorů

Modul I. - PRÁVNÍ NASTAVENÍ A ODPOVĚDNOST VE VZTAHU S KLIENTEM

Obsah:

  • odpovědnost za vady služby, digitálního obsahu,
  • odpovědnost  za škodu způsobenou radou
  • odpovědnost  za jinou škodu
  • povinnosti vůči klientovi (zákonné, smluvní) – v rámci uzavírání smlouvy (proces objednávání), jak vymezit rozsah služby, způsob dodání, vzájemné povinnosti, storno podmínky
  • jak je to v případě, kdy je klient nezletilý, s omezenou právní způsobilostí
  • ochrana osobních údajů – jak je uchovávat, jak chránit, kdy vymazat
  • povinnost mlčenlivosti – ohledně jiných než osobních údajů
  • informační povinnosti směrem ke klientovi
  • vedení dokumentace o poskytovaných službách
  • součinnost klienta – vymezení, dopady jejího neposkytnutí
  • vymezení použití poskytnutého plnění (služby, digitálního obsahu) pro další (výdělečnou) činnost klienta

Knihovna vzorů:

  • informace o zpracování osobních údajů – dokument na webové stránky nebo k zasílání mailem
  • záznamy o zpracování osobních údajů (interní dokument)
  • vzor odpovědi na žádost klienta o poskytnutí informací o zpracování jeho osobních údajů
  • vzor odpovědi na žádost klienta o přenesení nebo výmaz údajů
  • vzor souhlasu se zpracováním osobních údajů (pro reference, pro zpracování „citlivých“ údajů)
  • vzor smlouvy o poskytnutí poradenských, konzultačních služeb
  • vzor smlouvy o mentoringu
  • vzor obchodních podmínek pro kombinaci konzultace, vzdělávání, poskytování digitálního obsahu + návod pro úpravu (pokud nemáte kombinaci všeho)
  • vzor informace (pro klienta, za jakých podmínek může být služba poskytnuta, s jakým výsledkem či garancí)
  • vzor výzvy klientovi k poskytnutí součinnosti
  • vzor dohody o mlčenlivosti (NDA)
  • vzor dokumentace k vyřizování reklamací (přijetí reklamace/reklamační protokol, vyřízení reklamace)
  • vzor klientského spisu (dokumentace o službách, o vstupních údajích...)
  • vzor „vyloučení/omezení“ odpovědnosti – textace použitelná samostatně i do smluv

Modul II. - PRÁVNÍ NASTAVENÍ A ODPOVĚDNOST V PODNIKÁNÍ VE VZTAHU SE SPOLUPRACOVNÍKY A SUBDODAVATELI

Obsah:

  • hledáme vhodnou formu pro subdodávky a delegování – pracovněprávní vztah (zaměstnanec – pracovní smlouva nebo dohoda o provedení práce nebo pracovní činnosti?), OSVČ (ve stejném oboru nebo pro delegování činností podpůrných činností – IT, administrativa, grafika, zákaznická podpora/komunikace s klienty), subdodavatel – právnická osoba (SRO)
  • nastavujeme podmínky pro subdodávky a delegování a odpovědnost za případnou škodu
  • společné projekty – vhodná forma (smlouva o společnosti, smlouva o spolupráci, založení společné právnické osoby, další varianty)
  • odpovědnost při společných projektech,
  • autorská práva + licence u subdodávek i společných projektů
  • ochrana osobních údajů – spolupracujících osob i klientů
  • povinnost mlčenlivosti – ohledně jiných než osobních údajů

Knihovna vzorů:

  • vzor pracovní smlouvy
  • vzor DPP, vzor DPČ
  • vzor smlouvy o poskytování služeb (o spolupráci)
  • vzor smlouvy o společnosti
  • informace o zpracování osobních údajů – pro zaměstnance
  • informace o zpracování osobních údajů – pro ostatní spolupracovníky (fyzické osoby)
  • záznamy o zpracování osobních údajů (zaměstnanců, spolupracovníků – fyzických osob)
  • vzor dohody o mlčenlivosti (NDA)
  • vzor konkurenční doložky
  • vzor výzvy ke splnění povinnosti
  • vzor výpovědi ze smlouvy
  • vzor odstoupení od smlouvy

Modul III. - ODPOVĚDNOST VŮČI KONTROLNÍM ORGÁNŮM

Obsah:

Zaměříme se na případy porušení povinností z v těchto oblastech:

  • ochrana spotřebitele
  • regulace reklamy
  • nekalá soutěž
  • ochrana osobních údajů
  • zasílání obchodních sdělení
  • (ne)oprávněné podnikání
  • autorská práva
  • AML („praní špinavých peněz“)
  • zákon o zaměstnanosti (aneb pozor na švarc systém)

Knihovna vzorů:

Budete vědět, kdy je porušení „jen“ přestupkem/správním deliktem a kdy může být i trestným činem a jaké sankce hrozí. Slyšeli jste třeba o trestném činu „zneužití postavení v obchodním styku“? Docela snadno se ho může dopustit třeba společník SRO, který souběžně podniká jako OSVČ. Kdy? To si povíme v kurzu.

Uděláme si jasno v tom, který orgán může, co dozorovat a kontrolovat a co po Vás může chtít a kde jeho kompetence končí.

V rámci mini knihovny dostanete k dispozici ukázky komunikace v těch nejčastějších případech. Včetně doporučení, kdy se přeci jen raději rovnou poradit s právním zástupcem.