Podrobný obsah jednotlivých modulů
a
knihovny vzorů
Modul I. - PRÁVNÍ NASTAVENÍ A ODPOVĚDNOST VE VZTAHU S KLIENTEM
Obsah:
- odpovědnost za vady služby, digitálního obsahu,
- odpovědnost za škodu způsobenou radou
- odpovědnost za jinou škodu
- povinnosti vůči klientovi (zákonné, smluvní) – v rámci uzavírání smlouvy (proces objednávání), jak vymezit rozsah služby, způsob dodání, vzájemné povinnosti, storno podmínky
- jak je to v případě, kdy je klient nezletilý, s omezenou právní způsobilostí
- ochrana osobních údajů – jak je uchovávat, jak chránit, kdy vymazat
- povinnost mlčenlivosti – ohledně jiných než osobních údajů
- informační povinnosti směrem ke klientovi
- vedení dokumentace o poskytovaných službách
- součinnost klienta – vymezení, dopady jejího neposkytnutí
- vymezení použití poskytnutého plnění (služby, digitálního obsahu) pro další (výdělečnou) činnost klienta
Knihovna vzorů:
- informace o zpracování osobních údajů – dokument na webové stránky nebo k zasílání mailem
- záznamy o zpracování osobních údajů (interní dokument)
- vzor odpovědi na žádost klienta o poskytnutí informací o zpracování jeho osobních údajů
- vzor odpovědi na žádost klienta o přenesení nebo výmaz údajů
- vzor souhlasu se zpracováním osobních údajů (pro reference, pro zpracování „citlivých“ údajů)
- vzor smlouvy o poskytnutí poradenských, konzultačních služeb
- vzor smlouvy o mentoringu
- vzor obchodních podmínek pro kombinaci konzultace, vzdělávání, poskytování digitálního obsahu + návod pro úpravu (pokud nemáte kombinaci všeho)
- vzor informace (pro klienta, za jakých podmínek může být služba poskytnuta, s jakým výsledkem či garancí)
- vzor výzvy klientovi k poskytnutí součinnosti
- vzor dohody o mlčenlivosti (NDA)
- vzor dokumentace k vyřizování reklamací (přijetí reklamace/reklamační protokol, vyřízení reklamace)
- vzor klientského spisu (dokumentace o službách, o vstupních údajích...)
- vzor „vyloučení/omezení“ odpovědnosti – textace použitelná samostatně i do smluv
Modul II. - PRÁVNÍ NASTAVENÍ A ODPOVĚDNOST V PODNIKÁNÍ VE VZTAHU SE SPOLUPRACOVNÍKY A SUBDODAVATELI
Obsah:
- hledáme vhodnou formu pro subdodávky a delegování – pracovněprávní vztah (zaměstnanec – pracovní smlouva nebo dohoda o provedení práce nebo pracovní činnosti?), OSVČ (ve stejném oboru nebo pro delegování činností podpůrných činností – IT, administrativa, grafika, zákaznická podpora/komunikace s klienty), subdodavatel – právnická osoba (SRO)
- nastavujeme podmínky pro subdodávky a delegování a odpovědnost za případnou škodu
- společné projekty – vhodná forma (smlouva o společnosti, smlouva o spolupráci, založení společné právnické osoby, další varianty)
- odpovědnost při společných projektech,
- autorská práva + licence u subdodávek i společných projektů
- ochrana osobních údajů – spolupracujících osob i klientů
- povinnost mlčenlivosti – ohledně jiných než osobních údajů
Knihovna vzorů:
- vzor pracovní smlouvy
- vzor DPP, vzor DPČ
- vzor smlouvy o poskytování služeb (o spolupráci)
- vzor smlouvy o společnosti
- informace o zpracování osobních údajů – pro zaměstnance
- informace o zpracování osobních údajů – pro ostatní spolupracovníky (fyzické osoby)
- záznamy o zpracování osobních údajů (zaměstnanců, spolupracovníků – fyzických osob)
- vzor dohody o mlčenlivosti (NDA)
- vzor konkurenční doložky
- vzor výzvy ke splnění povinnosti
- vzor výpovědi ze smlouvy
- vzor odstoupení od smlouvy
Modul III. - ODPOVĚDNOST VŮČI KONTROLNÍM ORGÁNŮM
Obsah:
Zaměříme se na případy porušení povinností z v těchto oblastech:
- ochrana spotřebitele
- regulace reklamy
- nekalá soutěž
- ochrana osobních údajů
- zasílání obchodních sdělení
- (ne)oprávněné podnikání
- autorská práva
- AML („praní špinavých peněz“)
- zákon o zaměstnanosti (aneb pozor na švarc systém)
Knihovna vzorů:
Budete vědět, kdy je porušení „jen“ přestupkem/správním deliktem a kdy může být i trestným činem a jaké sankce hrozí. Slyšeli jste třeba o trestném činu „zneužití postavení v obchodním styku“? Docela snadno se ho může dopustit třeba společník SRO, který souběžně podniká jako OSVČ. Kdy? To si povíme v kurzu.
Uděláme si jasno v tom, který orgán může, co dozorovat a kontrolovat a co po Vás může chtít a kde jeho kompetence končí.
V rámci mini knihovny dostanete k dispozici ukázky komunikace v těch nejčastějších případech. Včetně doporučení, kdy se přeci jen raději rovnou poradit s právním zástupcem.